El PP de Viveiro insta al gobierno municipal bipartito a dar un impulso al PXOM «despois de 22 anos de gobernos de esquerdas e tantos anuncios por parte da alcaldía sobre a inmediata aprobación provisional deste relevante documento en materia de planificación urbanística e ordenación do territorio do noso concello».
Los concejales del Partido Popular esperan contar con el apoyo de los distintos grupos de la corporación municipal en el próximo pleno, ya que «a aprobación do PXOM era un dos puntos do acordo programático entre o PSOE e XViveiro para facer alcaldesa á señora Loureiro».
En concreto, el PP propone instar al gobierno municipal a que, en el plazo de un mes, se elaboren los informes técnicos, jurídicos y económicos de competencia municipal necesarios para determinar la situación real del PXOM de Viveiro y que se informe al pleno sobre los informes pendientes de otras administraciones, así como de los trámites y acciones restantes para lograr su aprobación provisional.
La portavoz, Mariña Gueimunde, explica que «na reunión da xunta de portavoces celebrada o 31 de xaneiro de 2024 puidemos coñecer o informe técnico sobre os trámites realizados e pendentes; pero practicamente un ano despois non temos constancia de que o Concello realizara ningún».
El informe detallaba, según recuerdan los populares, como trámites pendientes la notificación a los titulares catastrales de parcelas incorporadas en ámbitos de actuación; la contestación a las alegaciones presentadas en el trámite de exposición pública; la revisión y actualización de documentos de memoria y normativa urbanística, atendiendo a las modificaciones del procedemento administrativo común, actividades, etc., y la propuesta de dos líneas de tramitación en caso de que, una vez obtenidos todos los informes sectoriales y corregidas las deficiencias del documento, los cambios introducidos desde la aprobación inicial supongan o no una modificación sustancial.
Gueimunde puntualiza que «determinar se as modificacións introducidas no documento son ou non substanciais é un dos puntos que máis condiciona os prazos na tramitación. En todo caso, con carácter previo á aprobación provisional polo Pleno, é precisa a emisión dos informes técnicos e xurídicos do servizo de urbanismo, o informe da secretaria municipal e o informe de intervención».
La portavoz popular destaca que «o Concello de Viveiro non dispón de planeamento xeral adaptado á normativa vixente». En este sentido, añade, que la ordenación urbanística provisional aprobada en 2006 es genérica y demasiado restrictiva debido a su carácter transitorio hasta la aprobación del PXOM, por lo que «non responde aos problemas e necesidades do noso concello, coartando o seu desenvolvemento económico e sostible»